میرزاده عشقی
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 191
بازدید کل : 85560
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

زندگی با شعر زیباست




 

خلقت ِ من در جهان یک وصله ی ناجور بود
                        من که خود راضی به این خلقت نبودم زور بود؟

خلق از من در عذاب و من خود از اخلاق ِ خویش
                        از عذاب ِ خلق و من یارب چه ات منظور بود؟

حاصلی ای دهر از من غیر ِ شرّ ُ و شور نیست
                        مقصدت از خلقت ِ من سیر شرّ ُ و شور بود؟

ذات ِ من معلوم بودت ، نیست مرغوب از چه ام
                        آفریدستی ، زبانم لال چشمت کور بود؟

ای چه خوش گر چشم می پوشیدی از تکوین ِ من
                         فرض می کردی که ناقص خلقت ِ یک مور بود

ای طبیعت گر نبودم من جهانت عیب داشت؟
                        ای فلک گر من نمیزادی اجاقت کور بود؟

قصد ِ تو از خلق ِ عشقی من یقین دارم فقط
                         دیدن ِ هر روز یک گون رنج ِ جوراجور بود

گر نبودی تابش ِ استاره ی من در سپهر
                         تیر و بهرام و خور و کیوان و مه بی نور بود


راست گویم ، نیست جز این علت ِ تکوین ِ من
                         قالبی لازم برای ساحت ِ یک گور بود

آفریدن مردمی را بهر گور اندر عذاب
                         گر خدایی هست ! ز انصاف ِ خدایی دور بود

مقصد ِ زارع ز کشت و زرع ، مشتی غله است
                         مقصد ِ تو زآفرینش مبلغی قاذور بود؟

گر من اندر جای تو ، بودم امیر  ِ کائنات
                         هر کسی از بهر  ِ کار  ِ بهتری مامور بود

آنکه نتواند به نیکی پاس ِ هر مخلوق داد
                         از چه کرد این آفرینش را ، مگر مجبور بود؟



نظرات شما عزیزان:

طنز
ساعت8:36---24 بهمن 1391
به به براستی عجب وبی داری من که حال کردم واقعا از زحمات مدیر سایت هم متشکرم منم خوشحالم میشم که بهع سایت من بیایی سایتی برای طنز و هم برای چت و برای پول در اوردن تاز ه اگه میخواهید برای وبلاگ و یا وب سایت شما تبلیغات کنم کافیت اسم خودتون و ادرس وبلاگتون و یا وب سایتتون خوشحال می شم بهم سر بزنی لطفا در بهتر شدن سایت به ما کمک کنید
اگه خواستید هم می تونی منو با اسم طنز و با ادرس www.mkhaneh.lxb.ir لینک کنی و بعدن بهم خبر بدی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:زندگی با شعر زیباست, :: 7:25 ::  نويسنده : یاسر فلاح احمدی